Pagina's

vrijdag 15 april 2016

Gezonde wafels

Wafels wie is daar nou niet dol op? Ik zeker wel maar eigenlijk ben ik dol op alles. Vroeger at ik vaak wafels maar helaas is mijn wafelijzer stuk gegaan waardoor ik al een hele lange tijd geen wafels meer had gegeten. Afgelopen week had ik echte serieuze cravings voor een gezonde wafel maar tot mijn spijt was mijn wafelijzer dus stuk. Toevallig waren we een dag later aan het opruimen bij mijn vriend thuis en achterin de kast vonden we je raad het al een oude wafelijzer! En wat ik toen deed...  gezonde wafels maken natuurlijk. En ahh wat had ik dit gemist zeg




Wat heb je nodig?

  • 1 ei
  • 60 ml amandelmelk
  • 40 gram havermout
  • 1 rijpe banaan
  • 1 theelepel bakpoeder
1. Zet de wafelijzer aan en vet deze goed in met wat kokosolie of olijfolie.
2. Zelf heeft mijn oude wafelijzer 10 standen ik heb hem op stand 4 gezet.
3. Roer de bakpoeder en havermout door elkaar met een lepel.
4. Doe de amandelmelk, banaan, ei, havermout en bakpoeder in een maatbeker.
5. Mix dit goed met een staafmixer tot een gladde beslag ontstaan.
6. Giet het beslag in de wafelijzer en laat het 10 minuten bakken. Kijk er niet onder anders breek je de wafel.
7. Vervolg stap 6 tot al het beslag op is.
8. En je wafels zijn klaar om opgegeten te worden.

* De wafels zullen niet super krokant zijn maar zeker wel lekker!



1 opmerking: