Pagina's

zaterdag 25 juli 2015

Mijn vakantie naar Cran Canaria - Playa del Ingles

Weer eens wat anders! Naast voedsel ben ik ook dol op reizen en zie ik mezelf over 10 jaar al een hele boel mooie plaatsen bezocht te hebben. En iets wat ik nog leuker vind is het schrijven over mijn passie en het delen met anderen. Dit jaar ben ik op vakantie geweest naar Cran Canaria ook wel vertaald het eiland van de honden. Even een leuk weetje tussen door. Het leek mij dan ook ontzettend leuk om mijn bezichtigingen met jullie te delen. Wat ik zelf vooral doe voordat ik op vakantie ga is het bekijken van ander mans ervaring. Wie weet inspireer ik anderen met mijn reis naar Cran Canaria!


Cran Canaria is officieel een Spaans eiland het ligt zo dicht bij de evenaar dat je niet bang hoeft te zijn dat het zonnetje niet gaat schijnen. Het eiland ligt namelijk maar 230 km van Afrika. En iedereen weet dat het in Afrika ook altijd behoorlijk HEET is. Met de auto is het dus lastig te bereiken. Maar na 4,5 uur geduldig in de vliegtuig gezeten te hebben mag ook jij je stappen voortzetten op Cran Canaria.


In Playa del Ingles zijn een heleboel uitgaansmogelijkheden en voor ieder wat wils Playa del Ingles staat bekend om hun homo vriendelijkheid. Zo kun je beneden bij winkelcentrum Yumbo een drankje drinken in verschillende gay bars. Naast het relaxen overdag en het uitgaan in de avond. Zijn er ook genoeg activiteiten die je kunt verrichten op het eiland. Van een waterworld tot een onderzeeër er is genoeg te doen. Ben je een persoon dat houd van wilde dieren die leven in hun eigen omgeving  Dan raad ik je aan om dolfijnen te gaan spotten op de boot.




Zelf verbleef ik in een appartementen complex genaamd Jardin del Sol gelegen in Playa del Ingles. Een ontzettende mooie accommodatie met vriendelijk personeel. Een tip tussendoor onthoud goed de naam van je verblijfplaats. De straten van Playa del Ingles lijken allemaal op elkaar... zo raakte ik namelijk twee  uur lang verdwaald op dag één. Gelukkig vonden we de weg terug door de vriendelijke inwoners.





Ook al is de letterlijke vertaling van Cran Canaria eiland van de honden. Het geen wat je niet zal ontgaan op het eiland zijn de vele katten die er rond lopen. Een heleeeeboel mooie katten.


Het mooie aan het plaatsje is dat alles gebouwd is rond de bergen. Het maakt niet uit welke kant je op kijkt het blijft je verbazen hoe alles gebouwd is. Om het strand te bereiken moet je naar beneden lopen. Het plaatstje bevat een hoop trappen gelukkig zijn er ook liften aanwezig. Om de zandstrand te bereiken moet je ongeveer 150 meter naar beneden met de trap. 





Naast het favoriet dat parfums ontzettend goedkoop zijn op het eiland. Is mijn grootste favoriet van het eiland de prachtige atlantische oceaan. Met al het wonderbaarlijk schoon dat er in leeft en de prachtige kleur is dat het geen wat mij het meest is bijgebleven.



En om dit artikel af te sluiten als fitfoodkatja. Zelf deden wij boodschappen bij de Mercadona in San Fernando ongeveer 10 minuten lopen van onze accommodatie. Wat ons wel erg tegenviel was het aanbod van fruit. Ook al had Playa del Ingles niet genoeg aanbod aan fruit het geen waar dit plaatsje zeker genoeg aanbod aan had waren de vele eet mogelijkheden en verschillende grote winkelcentrums. Gelukkig hadden we genoeg ruimte in onze koffers voor souvenirs want onze jeukende handen konden niet afblijven van al het leuks daar.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten