Pagina's

donderdag 8 oktober 2015

Op reis naar: Disneyland Parijs Halloween

Disneyland Parijs de Walhalla voor disney fans.. een walhalla voor mij! Je hoort van vele dat ze in disneyland  zijn geweest toen ze nog heeeel klein waren maar dat herinneren ze zich niet meer. In tegendeel tot mij ben ik er nog NOOIT geweest en nee anders had ik dat me wel herinnert. Samen met mijn vriend die er ook nooit was geweest besloten wij om ons 3 jarige verkering te vieren in disneyland. Zo gezegd zo gedaan vier dagen verbleven wij in deze prachtige wonder wereld uuhm.. zeg maar wonder land! Disney'LAND' is huuggge samen met alle disney hotels eromheen kun je dit werkelijk een land noemen! Ik denk persoonlijk dat vier dagen net aan genoeg was om heel disneyland te zien en dat voor een 'pretpark'.  



Wij verbleven in Disneyhotel Santa Fe één van de 7 Disney hotels. Elke Disneyhotel heeft zo zijn eigen thema, Cars was de thema van onze hotel toepasselijk want we kwamen rijdend in de auto van mijn vriend aan. Wij waren blij en het weer was ook blij. Want het was zonnig weer in Disneyland dat heb je vast wel opgemerkt op de foto. Vanaf 1 oktober kan je in Disneyland Parijs terecht voor een onvergetelijke Halloween en onvergetelijk was het zeker.



Wij verbleven vier dagen op het park van dinsdag tot vrijdag. Het is zeer aan te raden om tussen maandag en donderdag de parken te bezoeken. De parken worden namelijk  het drukst bezocht van vrijdag tot zondag. Nou dat hadden wij gemerkt! Druk dat het was op vrijdag 'poeh' 'poeh'. De wachttijden voor attracties waren enorm! Gelukkig hadden wij het meeste al gehad. En het fijne van het verblijven in een Disneyhotel was dat wij tussen O8:00 en 10:00 al de parken op mochten. De parken gingen namelijk pas om 10:00 open voor iedereen. Zo konden wij de drukte lekker vermijden.


Disneyland Parijs heeft 2 parken Disney park en Walt Disney Studio's. Als je gave attracties wil ervaren moet je zeker naar Walt Disney Studio's gaan. Kriebels in je buik zul je zeker ervaren in de  Tower of Terror wil je liever niet in een vallende lift zitten. Stap dan in een karretje waar je krimpt tot de grote van een muis ja Ratatouille is ECHT prachtig!




Het Disneyland park is verdeeld in een aantal thema's. Welkom in het wilde westen, welkom in Frontierland. Het sprookjesachtige Fantasyland in dit deel van het park vind je de meeste attracties voor de kleintjes. De stoere Adventureland  vol met piraten. En ontdek de toekomst in Discovery land wat je zeker niet mag missen in Discovery land is de Space mountain: mission 2. Waar een kanon je schiet met een werpsnelheid door de ruimte. En wat je zeker niet mag missen zijn de parades en de Disney dream show.




En als FitFoodKatja zijnde, gezond eten in Disneyland Parijs is behoorlijk lastig. Genoeg aanbod aan eten is er zeker wel maar of er genoeg gezond eten aangeboden word het antwoord is nee. En helaas betaal je er ook nog eens veel geld voor. Ben je vegetarisch dan moet je goed zoeken maar gelukkig worden er ook vegetarische alternatieven verkocht. Maar heey een paar dagen snacken in dit prachtige park kan natuurlijk geen kwaad.



Of ik mijn Disney helden heb ontmoet ja natuurlijk een heleboel zelfs maar mijn 3 favorieten zijn toch echt Mickey Mouse of course.. Donald Duck en Jack van a nightmare before christmas ( mijn favoriete kerst film). Ik kan nog uren blijven schrijven maar Disneyland moet je echt zelf ervaren en ik raad het iedereen aan van jong tot oud!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten