Pagina's

dinsdag 20 oktober 2015

Simpele rijstwafel topping + hoe kook je het perfecte ei

Raar maar waar... Veel mensen weten nog steeds niet hoe je het perfecte ei kookt. Hier ga ik nu verandering in brengen want moeilijk is het echt niet! Maarja wat is nou perfect? Het perfecte eitje voor mij zit tussen een hard en zacht gekookt eitje. Ah ja dat vind ik nou echt het perfecte eitje. En weet je waar dit eitje perfect bij past, op een rijstwafel samen met een avocado. Ja wat vind ik dat lekker zeg zeker in de ochtend want je hoeft er niet veel voor te doen. En in de tijd dat het eitje kookt ga ik snel verder met mijn ochtendroutine. Zo ga ik met een lekker gevoel de deur uit!



Hoe kook je een perfect eitje? 
1. Leg het aantal eieren dat je wilt koken in een kookpan.
2. Vul deze kookpan met water tot 3/4 van de hoogte van het eitje.
3. Doe de kookpan op het vuurtje.
4. Als het water begint te koken laat je het eitje 6 minuten erin zitten.
5. Vergeet niet om na 3 minuten het eitje om te draaien.
6. Nu gaan we het eitje laten schrikken!
7. Schreeuw heel hard BOEH en je eitje schrikt!
8. Nee giet het kokende water in de afwasbak en vul de pan met koud water steek je vinger in de kookpan en voel of het water koud blijft.
8. Wacht even en je kunt je eitje pellen. En geniet van je perfecte eitje!

Rijstwafel inspiratie topping!
- Spelt rijstwafel + avocado + gekookt eitje + dille + zout + peper
- Spelt rijstwafel + gerookte zalm = heel simpel maar heeeel lekker






Geen opmerkingen:

Een reactie posten