Pagina's

dinsdag 11 oktober 2016

Heerlijke chocolade mug cake

MUG CAKKKE je kent het wel een cake gemaakt in een mok. Er is echt een trend ontstaan als het om de bekende mug cake gaat. Of ik zelf ooit een mug cake heb gemaakt? nee eigenlijk niet ik vond de mug cakes er nooit zo smakelijk uitzien op instagram. Uiteindelijk eet je ook een beetje met je ogen heb ik gelijk of niet haha? Op een avond zat ik op de bank en miste ik echt mijn havermout koekjes maar ik had echt geen zin om 30 minuten te wachten tot ze gebakken waren in de oven. Een mug cake hoeft maar eventjes in de magnetron en dat schoot me ineens te binnen, daarom besloot ik maar een mug cake te maken. En nu? nu eet ik het bijna elke dag als ontbijt of snack. Oeps....


Wat heb je nodig?

  • 1 banaan
  • 2 eetlepels havermout
  • 1 ei
  • 1 eetlepel honing
  • 1 eetlepel cacao poeder

1. Prak de banaan in een mok tot moes met een vork.
2. Voeg de ei hier bij toe en roer samen met een vork.
3. Vervolgens doe je havermout, cacao poeder en de honing ook bij de mengsel en roer dit samen goed door.
4. Leg de mok in de magnetron. Ik heb de mug cake op 800w voor 2.30 min gebakken.
5. Wees voorzichtig de mok is namelijk erg heet.
5. Garnireer met wat stukjes fruit naar keuze en je bent klaar om lekker van je mug cake te snacken.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten