Pagina's

dinsdag 28 april 2015

Blauwe bessen havermout muffins

Ken je dat gevoel dat je een ontzettende trek hebt in iets? Ik heb al tijden de havermout in de kast gelaten wanneer ik besloot te gaan bakken. De trek werd dan ook zo groot dat ik besloot om eindelijk weer eens te gaan bakken met havermout. En waar ik nog meer trek in had was de heerlijkheid van een havermout banaan muffin met zoete blauwe bessen. Oh wat heb ik dat al lang niet meer gehad. Schrikwekkend want ik ben een echte havermout trutje. So there it is.. Een fantastisch recept.





Wat heb je nodig?
  • 2 bananen
  • 2 eieren
  • 1 theelepel bakpoeder
  • 2 eetlepels agave/honing
  • 250 gram havermout
  • blauwe bessen
  • 1 eetlepel kaneel
1. Verwarm de oven voor op180 graden.
2. Prak de bananen tot moes of mix de bananen met een staafmixer tot een glas mengsel
3. Meng het havermout met een eetlepel kaneel en theelepel bakpoeder.
4. Vervolgens klop je de eieren los samen met de bananen en 2 eetlepels agave siroop.
5. Roer het mengsel samen met de droge ingrediënten.
6. Schep de blauwe bessen door het beslag.
7. Giet het mengsel in cupcake vormpjes en bak de muffins af in 35 minuten.



Zijn jullie ook dol op muffins?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten