Pagina's

dinsdag 5 mei 2015

Spinazie kokos smoothie

Spinazie kokos smoothie makkelijker gezegd het is gewoon een heerlijke groene smoothie. Misschien klinkt het vies in de oren dat er spinazie in zit maar dat is het zeker niet. Ik ben helemaal verkocht en ontbijt nergens anders meer mee en ik merk goed dat het een boost drankje is en me een hoop energie geeft in de ochtend, wat ik overigens echt nodig heb om de dag mee door te komen. Stiekem laat ik het boost drankje aan veel mensen proeven en voordat iemand een slokje neemt vertel ik niet wat er in zit want de meesten hebben een verkeerd beeld bij spinazie, wat ik vroeger natuurlijk ook had. Op het moment dat iemand het geproefd heeft en verteld dat de smoothie onwijs lekker is laat ik pas weten dat er spinazie inzit. Tot nu toe is iedereen onwijs enthousiast over de smoothie. Dus guys... je proeft de spinazie echt niet! Ik neem de smoothies altijd mee voor onderweg in een Alberthijen versgeperst fles. Daarom maak ik de smoothie een nacht van te voren!



 Wat heb je nodig? 1 persoon
  • 150 ml kokos/amandelmelk alpro
  • 0,5 handje spinazie
  • 1 theelepel chia zaadjes
  • 0,5 rijpe banaan
Wat heb je nodig? AH versgeperst fles (om mee te nemen)
  • 300 ml kokos/amandelmelk alpro
  • 2 handjes spinazie
  • 2 theelepels chia zaadjes
  • 1,5 rijpe banaan
1. Neem een maatbeker en giet hier de kokosmelk in.
2. Snijd de banaan in stukjes en voeg deze bij de kokosmelk.
3. Doe de spinazie ook bij de kokosmelk.
4. Blend alles samen met een staafmixer.
5. Giet het drankje in een glas of fles en doe hier de chiazaadjes bij.
6. Leg de glas of fles in de koelkast en laat het even staan zodat de chiazaadjes de vocht opnemen en zacht worden.
7. Neem de drankje uit de koelkast en het geniet momentje kan beginnen.



Laat me weten wat jullie van het drankje vonden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten