Pagina's

woensdag 27 mei 2015

Mijn eetdagboek

Uren lang kan ik achter mijn computer zitten en kijken naar wat anderen eten tot mijn ogen vierkant zijn. Ik haal veel inspiratie uit eetdagboeken van anderen. Sinds kort ben ik 100% gestopt met het eten van vlees. Vlees eten deed ik al tijden niet meer af een toe at ik wel wat, kip daar in tegen at ik nog wel. Maar ik vond dat het tijd was om 100% te stoppen met het eten van vlees. Voornamelijk vind ik het zielig en ben ik niet eens met hoe de vlees industrie te werk gaat. Maar nu even terug naar de eetdagboek. Het leek mij leuk om eens wat anders te posten dan recepten want uiteindelijk gaat mijn blog ook over mij fitfoodKATJA :P. Nu ik helemaal geen vlees eet en bijna ook geen eieren en kaas meer eet leek het mij leuk om aan jullie te laten zien wat ik dan wel eet! Hopelijk halen jullie hier inspiratie uit!




Voordat ik wakker word drink ik altijd een glas koud water en drink ik een glas warm water met citroen en gember.

Op zondag kon ik lekker uitslapen dus was ik wat later wakker. Als ontbijt/lunch at ik magere kwark met een banaan en wat blauwe bessen. Ontzettend lekker en onwijs vullend. Ik ben dol op frisse ontbijtjes als het zonnetje buiten schijnt.

Omdat zondag toch een bakdag is had ik nog even snel een heerlijke mango bananenbrood gemaakt. Recept volgt. In totaal heb ik 3 sneetjes opgesmikkeld.

Als avondeten had ik tofu gemarineerd in een heerlijke zelfgemaakte teriyaki saus en gebakken met quinoa, bloemkool en kikkererwten. Dit recept was zo goed gelukt dat ie nog vaak terug gaat komen in mijn toekomstige maaltijden. Omdat ik de dag erna naar een evenement ging had ik ook gelijk een mealpreppje gemaakt.

In de avond heb ik genoten van een cheat tussendoortje. Een bakje dadels van 200 gram. hmmm heeerlijk!

Dit was mijn eetdagboek!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten