Pagina's

dinsdag 2 juni 2015

Bieten pannenkoeken

Als Rus zijnde ben ik dol op bieten, ik kan onwijs genieten van een avondje bankhangen met een bakje bieten op me schoot ja ik ben raar ik weet het. Als opgegroeid meisje in Nederland ben ik ook ontzettend dol op pannenkoeken. Oow vooral pannenkoeken met stroop, nutella of suiker ik begin al te watertanden als ik eraan denk,! Dus ik dacht laten we een keer pannenkoeken maken van rode bieten. Niet schrikken want ze waren lekker! Ik kom vaak op instagram rode pannenkoeken tegen en toen ik op onderzoek uit ging kon ik geen recept vinden op het web. Tijd om de keuken in te gaan en op onderzoek uit te gaan. En jongens het is gelukt hoor!



 Wat heb je nodig?
  • 1 rijpe banaan
  • 1 theelepel bakpoeder
  • 1 rode biet (100 gram)
  • 60 gram havermoutmeel
  • scheutje amandelmelk
  • eetlepel agave siroop
1. Roer de havermout meel samen met de bakpoeder.
2. Mix met een staafmixer de banaan tot moes en doe vervolgens het zelfde met de rode bieten.
3. Voeg het mengsel samen met de droge ingrediënten.
4. Voeg al roerend een scheutje amandelmelk toe en een eetlepel agave siroop.
5. Doe wat kokosolie in een pannetje en maak kleine pannenkoekjes van het mengsel.
6. Nadat je de pannenkoekjes hebt gebakken kun je ze serveren met wat fruit.
7. ENJOY!


Ik ben benieuwd wat jullie der van vonden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten