Pagina's

woensdag 20 mei 2015

Proteine pizza (Body&FitShop)

Pizza Pizza Pizzaaaa.. Iedereen weet hoe lekker pizza kan zijn! Voor ieder wat wils ben je niet dol op kaas dan neem je toch tonijn, en ben je niet dol op tonijn dan neem je maar Hawaii. Of een pizza zelf maken dat kan natuurlijk ook. Maar gezond zijn deze heerlijke cheatmeals niet, zeker niet als je er zo dol op bent dat je er wel pap van lust *kuch kuch* havermout van lust. Al meer dan een maand geleden kocht ik een nieuw product bij de oh zo bekende Body&FitShop. Een gezonder variant van pizza deeg, namelijk proteïne pizza deeg. Met smart zat ik te wachten tot het pakketje binnen kwam, uiteindelijk heeft het me wel een maand geduurd voordat ik de tijd had om het uit te proberen 'oeps'. Maar dan toch na lang wachten ben ik dol op deze heerlijke proteïne pizza(s). Dat betekent dus dat je na een power workout zoveel pizza's kan eten als je wilt.. En eerlijk wie wilt dat nou niet?



Wat heb je nodig voor het deeg? (3 kleine/middelgrote pizza's)

  • 4 scheppen pizza mix (Body&FitShop)
  • 200 ml water
  • 40 ml olijfolie
1. Verwarm de oven voor op 200 graden.
2. Voeg alle ingrediënten samen en kneed met je handen tot alle ingrediënten samengevoegd zijn.
3. Maak er een bal van en leg deze terug in je kom.
4. Laat het deeg 10 minuten reizen.
5. Na 10 minuten maak je 3 ballen van het deeg.
6. Deze ballen laat je weer 10 minuten reizen met een handdoek eroverheen.
7. Druk de 3 ballen plat op een bakplaat tot ongeveer 3-5 mm.
8. Bak de pizza's voor ongeveer 8 minuten af in de oven.
9. Haal de pizza's uit de oven en leg nu al je toppings op de pizza's
10. Bak de pizza's af in 8 minuten.
11. Laat de pizza's goed afkoelen en smullen maar.


Laat me weten wat jullie van de pizza's vonden!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten