Pagina's

dinsdag 12 mei 2015

Zoete aardappel brownies

Gezond eten is leuk maar kan ook moeilijk zijn. In het weekend geniet ik volop en meestal vind ik het ook erg lastig om niet te snacken. En als je trek hebt in zoete brownies wat doe je dan, dan maak je gezonde zoete brownies. Want genieten kan ook gezond zijn! Als ik en mijn vriend zin krijgen om te snacken kijken we elkaar aan en weten we gelijk hoe laat het is. Tijd om zoete aardappel frietjes te maken. Als meisjes zijnde ben ik dol op chocola en wou dan ook eindelijk een combinatie maken van zoete aardappels en brownies. Deze schatjes waren zo lekker dat ze voor de avond al op waren. En ik meen het guys dit is tot nu me favoriete gezonde baksel ever, ze proeven als echte chocolade brownies!! Een echte weekendsnack dus. Dus voor alle boys and girls die het nog moeilijk vinden om zichzelf in het weekend te beheersen. Maak deze overheerlijke en machtige brownies, en je hoeft je niet dan niet eens schuldig te voelen.



Wat heb je nodig?
  • 200 gram zoete aardappel
  • 60 gram volkorenmeel
  • 40 gram havermout
  • 40 gram cacaopoeder
  • 2 tl bakpoeder
  • 3 el agavesiroop
  • 2 eieren
  • 12 dadels
  • 1 tl vanille extract
  • 3 el kokosolie
  • 75 ml kokos/amandelmelk alpro
  • 2 theelepels oploskoffie
  • mespuntje zout
1. Verwarm de oven voor op 200 graden.
2. Verwijder de pitten uit de dadels en laat de dadels voor 15 minuten weken in warm water.
3. Schil de zoete aardappels en snijd deze in blokjes. Kook de zoete aardappel voor ongeveer 20 minuten.
4. Giet de aardappels af.
5. Maal de havermout, volkorenmeel, cacaopoeder, bakpoeder, oploskoffie en zout fijn met een staafmixer.
6. Roer door de droge ingrediënten de kokos amandelmelk, gesmolten kokosolie, agave siroop en vanille extract
7. Mix de dadels, eieren en zoete aardappels tot moes met een staafmixer.
8. Giet dit mengsel bij de rest van de ingrediënten en meng het geheel met een vork door elkaar.
9. Schep nu het beslag in een met bakpapier bekleedde bakplaat.
10. Bak de brownie voor ongeveer 45 minuten af in de oven.
11. Blijf na de 40 minuten goed opletten, iedere oven is anders. Het kan zijn dat jouw oven er iets korter of juist langer over doet.
12. Laat de brownies goed afkoelen en je kunt genieten!


Laat me weten of jullie deze brownies ook awsome vonden. Ik weet namelijk al van wel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten